Elements essencials d’una botiga online

12 jul., 2022
cajas y carrito de la compra sobre un teclado

Les compres en línia ja formen part del dia a dia de la societat i molts clients compren directament des dels dispositius intel·ligents. Les compres a botigues en línia van arribar per comoditat de l’usuari i potser sigui aquest el motiu no deixen de créixer dia a dia.

Les empreses de comerç electrònic temps enrere estaven lluny de “funcionar” a causa del nombre de clients que no confiaves en aquest tipus de transaccions electròniques. Amb el pas del temps les botigues online van evolucionar per aconseguir que els visitants compressin a les seves webs en lloc dels de la competència, treballant en la confiança i en la seguretat de la botiga.

En aquests dies, es necessiten diverses qüetions essencials per convèncer els clients que comprin a la seva web. Aquí he reunit alguns d’aquests elements que poden fer que la vostra botiga en línia o comerç electrònic sigui més efectiu.

1. Personalització

Una cosa que impressiona el client és ser reconegut pel seu nom. Els venedors amb botigues online van fer servir aquesta tàctica per fer que els clients se sentissin dintiguits i sentissin un tracte directe en el passat. Els venedors continuen usant aquests mètodes per guanyar i aconseguir nous clients. Un venedor efectiu pregunta els noms als seus clients. El mateix passa amb els llocs de comerç electrònic!

Un dels elements més efectius per als llocs de comerç electrònic és el que permet la personalització del client. Els elements de la pàgina, com ara la subscripció a un butlletí informatiu, poden incloure un camp de nom. El camp de nom és un element fàcil i ràpid per a un element web.

És fàcil i ràpid per a un visitant o un client afegir el seu nom en subscriure’s a un butlletí informatiu o un altre servei. A la majoria de persones no els importa compartir els seus noms d’aquesta manera. I és una manera excel·lent de fer que un client se senti especial en trobar el seu propi nom en un missatge de benvinguda quan arriben a la seva web.

2. Llista dels més venuts a la pàgina d’inici

Quan un client visita la seva botiga, pot estar molt interessat a trobar una llista dels productes més venuts a la pàgina inicial. Un visitant o un client pot veure quins productes ofereix. Mostrar els seus productes facilita que els clients trobin els productes i serveis més venuts.

A més, els clients que compren els productes més venuts sovint senten que han comprat el correcte i un producte excel·lent. Els clients també poden trobar el que necessiten ràpidament, en lloc d’haver de buscar reiteradament a la pàgina.

3. Coleccions de productes

Un altre element beneficiós és posar diversos productes similars junts en un sol lloc. Això s’anomena “col·lecció de productes”. Els productes s’ordenen sobre la base d’un tema específic. Per exemple, podeu triar productes per temporada, vacances, rebaixes etc.

Les col·leccions de productes no només ajuden els clients a trobar el que busquen ràpidament, sinó que també es classifiquen millor en els motors de recerca.

Tingueu en compte que cal reemplaçar les col·leccions de productes regularment. Si ho feu, s’assegura que els clients tornin en funció dels seus interessos i necessitats.

Una altra idea és crear una llista de productes recomanats a la seva botiga online. Aquesta col·lecció de productes fa que els articles siguin més personalitzats. Per tant, és possible que vulgueu actualitzar la vostra biblioteca de col·lecció de productes en funció del que va buscar l’últim client.

4. Opció de zoom per imatges

Molts llocs de comerç electrònic utilitzen un altre element que molts clients fan servir, i és una opció de zoom per a les imatges dels productes de la web. La majoria dels clients volen veure un producte detalladament abans de comprar-ho, sobretot si no el coneix o no l’ha comprat prèviament. Si ha passat temps en una botiga física, probablement hagueu notat que els clients potencials miren més de prop els productes. Apropar-se permet als clients una capacitat similar en línia.

Quan un client pot veure els detalls d’un producte, pot prendre una decisió sobre la base d’aquesta informació sobre la compra de l’article (o no). Aquests clients se senten segurs que estan prenent la decisió correcta a l’hora de comprar.

Tot i això, perquè el zoom brindi una mirada en profunditat a un producte, cal assegurar-se que totes les imatges siguin de molt alta qualitat. Les fotografies i altres imatges no es poden desenfocar quan apropeu o allunyeu.

 

5. Detalls d’enviament clars

Un altre element de la botiga online molt apreciat pels clients són els detalls clars d’enviament. El millor és posar les opcions d’enviament i lliurament a la part superior del vostre lloc web. La majoria dels llocs col·loquen la informació d’enviament a la capçalera de la web.

A més, és essencial proporcionar informació completa sobre els detalls d’enviament, els mètodes d’enviament i els costos d’enviament per a diverses ubicacions geogràfiques. A més, molts clients busquen una opció de lliurament gratuïta. Afegir un servei de lliurament gratuït a la seva web pot fins i tot atraure més clients.

6. Informació de contacte i comentaris

Una de les millors maneres de guanyar-se la confiança del client és incloure clarament la informació de contacte a la web. Podeu afegir aquests detalls a la part inferior de cada pàgina i/o crear una pàgina de contacte completa per a la vostra botiga. Els clients aprecien trobar informació de contacte fàcilment si tenen un problema o els agradaria deixar comentaris positius.

La “retroalimentació” és un altre element que pot fer que una botiga online o el vostre lloc de comerç electrònic sigui més popular. Moltes botigues online que funcionen creen una opció de comentaris per als seus clients. També podeu incloure un servei de xat al lloc per a consultes fàcils. Si això no és possible, llavors podeu fer servir un formulari de comentaris.

Òbviament, és important revisar regularment els comentaris i enviar les respostes a temps.

7. Qualificacions y ressenyes

Les botigues online també inclouen qualificacions i ressenyes. Els clients que compren productes a la web poden deixar fàcilment els seus comentaris per a altres clients. Una funció de qualificació i de ressenyes facilita que els nous clients llegeixin les experiències dels altres amb un producte específic. També podeu llegir ressenyes del vostre web en el procés.

Algunes botigue es preocupen per afegir una funció de ressenyes. El temor és que els clients puguin ser massa crítics i espantar altres clients. No obstant això, si teniu un bon binomi entre excel·lent producte i atenció al client, no s’hauria de preocupar.

Evidentment si trobeu comentaris negatius, utilitzeu-los per millorar el vostre producte o servei.

Per tant, utilitzeu els elements daquest article per ajudar a millorar la seva pròpia botiga online.

Com millorar el meu posicionament a Google

Com millorar el meu posicionament a Google

Li agrada la meva web a Google? Per absurda o irrellevant que pugui semblar la resposta a aquesta pregunta, cal afegir que lèxit final de la nostra pàgina web dependrà directament de les directrius que Google assigna per avaluar com fa als milers de milions de pàgines...

read more
Dissenyar una web d’una manera més inclusiva

Dissenyar una web d’una manera més inclusiva

A mesura que el disseny web continua creixent i adaptant-se  ens enfrontem a un moment en què cal dissenyar amb la intenció de ser inclusiu. El terme és disseny "inclusiu", que és un concepte que no tots els dissenyadors o creadors de pàgines web entenen. Alguns...

read more