Com millorar el meu posicionament a Google

12 jul., 2022
logotipo de google Lighthouse

Li agrada la meva web a Google?

Per absurda o irrellevant que pugui semblar la resposta a aquesta pregunta, cal afegir que lèxit final de la nostra pàgina web dependrà directament de les directrius que Google assigna per avaluar com fa als milers de milions de pàgines web que són incorporades al seu índex. Cal fer extensiva aquesta pregunta per tant a altres cercadors com ara Bing de Microsoft, Yahoo, etc etc.

Sí, però… En què es basa Google o un altre cercador per decidir si la meva pàgina web ha d’estar la primera o l’última als resultats?.

Bé, t’explico breument alguns detalls per entendre-ho.

Google analitza mitjançant algorismes com està construïda la teva web, com està escrita internament i externament, una cosa és el que es veu (imatges, vídeos i textos) i una altra cosa el que no (la programació que fa que tot funcioni), ens valdria amb un simil com si fos un cotxe net i recent pintat per fora, bonic oi?, però funciona bé el motor?, està molt net per dins?

L’extensió Google Lighthouse mitjançant un examen a la programació de la teva web, a la manera com està construïda, a la mida de les imatges o a la ràpidesa estableix una valoració, aquesta serveix d’orientació per intuir com Google veu la teva web i la col·loca als seus resultats.

L’informe de la teva pàgina web et donarà una anàlisi complet del següent:

  • Rendimient (Performance): És ràpida la teva pàgina web? (p. ex. es carreguen ràpid les pàgines, imatges, etc.)?
  • Accessibilitat(Accesibility): És la teva pàgina web accessible a persones amb deficiències visuals per exemple? Quines són les seves vulnerabilitats?
  • Millors pràctiques (Best Practices): Compleix la teva web amb les anomenades “millors pràctiques” de Google?
  • SEO: Necessites revisar o millorar el teu SEO per ajudar a que el teu lloc tingui un millor posicionament web?
  • App web progressiva (PWA): La teva web ofereix una experiència moderna i semblant a una app als visitants?

    D’aquí extraiem moltíssimes variables, com de bo i ràpid és el vostre proveïdor d’allotjament, com de bé està programada la pàgina web, com d’actualitzada o vulnerable és a atacs. Quines qüestions són millorables des del punt de vista del SEO?

    Per això és important treballar sobre “allò que no es veu” i per això pots tenir una pàgina per 99€ o apostar per una bona relació qualitat-preu, ja que és aquí on ben segur el treball és més efectiu per obtenir un bon resultat final.

Puc saber com valora Google la meva pàgina web?

Si, i és molt més senzill del que penses, aquests són els passos a seguir i que et portaran a conèixer perquè no apareixes als llocs alts dels cercadors entre moltes altres coses i perquè has de millorar el teu SEO a les recerques o si s’ha fet una bona feina amb la teva pàgina.

Segueix aquests passos per instal·lar l’extensió de Google Light House:

 

1- Si disposes de Mozilla Firefox instal·la l’extensió de lighthouse per Firefox des d’aquest enllaç i activa-la, si ho fas des de google Chrome instal·la l’extensió de lighthouse per Chrome.

2. Si tot ha anat bé, apareixerà la icona de Lighthouse al vostre navegador a dalt a la dreta, com es mostra a la imatge.

captura de pantalla mostrando la extension de lighthouse

3- Ara el més senzill, visita una web i després prem la icona per generar un informe sobre aquesta pàgina web.

Apareixerà aquesta finestra, si prems Generate report, començarà el procés, la roda dentada de configuració permet escollir entre informe per a la versió mòbil i informe per a pc escriptori. El procés de generar l’informe triga menys de 90 segons en la majoria de casos.

informe de lighthouse

4. Després es presentarà una pestanya del navegador amb les dades demanades per aquesta extensió i la seva nota per als diferents sectors analitzats.

(Les dades de la imatge inferior de mostra, han estat tretes de la web d’una important marca de roba esportiva). A partir d’aquestes dades, continua l’evolució de la pàgina web i del disseny, tenint posat un ull a aquests informes o a molts d’altres que poden aportar pistes sobre com perfeccionar la teva web dia a dia i escalar a posicions més altes.

 

Elements essencials d’una botiga online

Elements essencials d’una botiga online

Les compres en línia ja formen part del dia a dia de la societat i molts clients compren directament des dels dispositius intel·ligents. Les compres a botigues en línia van arribar per comoditat de l'usuari i potser sigui aquest el motiu no deixen de créixer dia a...

read more
Dissenyar una web d’una manera més inclusiva

Dissenyar una web d’una manera més inclusiva

A mesura que el disseny web continua creixent i adaptant-se  ens enfrontem a un moment en què cal dissenyar amb la intenció de ser inclusiu. El terme és disseny "inclusiu", que és un concepte que no tots els dissenyadors o creadors de pàgines web entenen. Alguns...

read more